Bir Sosyal Yardım Örneği- Anadolu Vakfı


 Yaklaşık olarak 3 yıldır üniversitede okuyan birisi olarak üniversiteye başladığım ilk yıllarda ailemin maddi durumunun kısıtlı olması sebebi ile burs veren kurum ve kuruluşları araştırmak durumunda kalmıştım. Araştırmacı bir ruha sahip olunca seçenekleriniz artıyor. Benim de karşıma çıkan seçeneklerden birisi Anadolu Vakfı idi.

 Vakfın o zamanki burs başvuru koşulları gereği bir özgeçmiş hazırladım ve sınavı kazandığıma dair belge ile yolladım. Uzun bir dönem sonuçların açıklanmasını bekledim ve sonuçlar açıklandığı gün internet üzerinden TC kimlik numaramı girdiğimde "Tebrikler burs kazandınız." yazısını görünce yaşadığım mutluluk gerçekten çok güzeldi. Fakat aradan zaman geçince kazandığım şeyin sadece burstan ibaret olmadığını öğrendim. Bu süreçte Anadolu Vakfı yeniden yapılandı ve sosyal sorumluluklarını arttırmaya başladı. Bugüne kadar bu biçimde bir yapıda olmamalarının sebebini vakfın çalışanlarından Nil hanım şöyle özetliyordu: Anadolu Holding'in sahipleri Kamil ve İzzet beyler çok tevazu sahibi insanlar. Bir elin verdiğini diğeri bilmeyecek mantığı ile hareket etmişler." Vakıf 3. yılımı yaşadığım bu süreçte İzmir'de Efes Pilsen fabrikasının konferans salonunda bizimle buluştu ve bizim için seminer düzenledi. Yalnızca 4 kişinin bu vakıfın çalışanı olduğunu söyleyecek olursam ne denli azimli olduklarını varın siz düşünün. Türkiye'nin dört bir yanına çeşitli okullar, sağlık kuruluşları inşa eden binlerce öğrenciye burs imkanı sunan Anadolu Vakfı aynı zamanda bursiyelerini hayata hazırlamaya çalışan ender vakıflardan. Ben öğrenciye parasını vereyim hayır işlesem yeter düşüncesinden arınıp en güzel yatırım insana yapılan yatırımdır fikrini kendisine ilke edindiği aşikâr. 

 Sosyal sorumluluk içeren projeleri biz bursiyelerden talep eden ve uygulanabilirliği açısından fikir yürütüp bu işin içinde olmamızı isteyen Anadolu vakfı ile tanıştığım ve bursiyerleri olduğum için çok memnunum. Üstelik bu işi yaparken emsalleri gibi sağ-sol kavgasına girmiyorlar. Bir teşekkür manifestosu niteliği taşıyor aslında bu yazım. Siz de Anadolu Vakfı'nın internet sitesi olan www.anadoluvakfi.org.tr adresini ziyaret edip vakıf hakkında detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz. Unutmadan:

“Bir şahsın yaşadıkça memnun ve mutlu olması için lazım gelen şey, kendisi için
değil, kendisinden sonra gelecekler için çalışmasıdır.”
M. Kemal Atatürk

Share this:

Yorum Gönder

 
Copyright © Full Programlar indir. Designed by OddThemes & Best Wordpress Themes 2018