Windows 7 Türkçe Karakter Sorunu Programlar ve Altyazılar

Aslında bu yazıyı yazmam bu hatayla karşılamamın bir sonucudur. Bilgisayarımda yer alan bazı programlarda ve alt yazılı izlemeye çalıştığım filmlerde Türkçe karakter problemi yaşamaya başladım ve bu durumun Windows 7 ile alakalı bir problem olduğu sonucuna vardım. Bunun üzerine detaylı bir araştırma yapıp elde ettiğim bilgiler ışığında sorunu çözdüm ve burada sizlerle de paylaşayım istedim. Ne de olsa bilgi paylaştıkça çoğalan bir olgu öyle değil mi ?

 Evet gelelim çözüm aşamalarımıza. Kalıcı ama biraz çaba göstermeniz gereken bir çözüm sunacağım sizlere bilginiz olsun dikkatli okuyun lütfen:

Başlat / Çalıştır tıklayın. (Kısayol tuşu: Windows tuşu + R)
REGEDIT yazıp entere basın.
Açılan programda sol bölmeden HKEY_CURRENT_USER\Console tıklayın sağ bölmeden CodePage çift tıklayın



Açılan pencerede Ondalık 857(Onaltılık 359) sayısını girip entere basın. Bu kadar.



Evet arkadaşlar konunun çözümü bu şekilde eğer bu yöntem size meşakkatli geliyor ve ben yapamadım arkadaş diyorsanız bir de şu yöntemi deneyin derim:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Console]
"CodePage"=dword:00000359


Yukarıdaki kodu not defterine yapıştırın ve msdos-tr.reg olarak kaydedin. Ardından kaydettiğiniz regedit dosyasına çift tıklayın. Gelen soruya yanıt olarak evet deyin. İşleminiz tamam.

Saklamak İstediğiniz İçeriği Göster

Share this:

Yorum Gönder

 
Copyright © Full Programlar indir. Designed by OddThemes & Best Wordpress Themes 2018