En İyi Resim Arama Motorları

resim arama siteleri
RESİM ARAMA SİTELERİ

 Final zamanı yazma hastalığım nüksetti sanırım yine. Göktürkçe ve ses bilgisi finalleri epey zordu. Ama üstesinden geldiğime inanıyorum. Bakalım sonuçlar nasıl gelecek. Türkiye İş Bankası'nın gençlere yönelik web sitelerinden olan istegenc.com.tr her ay çeşitli konularda güzel yayınlara imza atıyor. Bu ayda güzel bir yazı derlermişler ben de yazıyı beğendiğim ve ilhan aldığım için bu konuda yazmak istedim. Buyrun yazıya hep beraber bir göz atalım öyleyse:


 İnternet ortamında resim aramak başlı başına bir hadise. Mesela ben ağ günlüğüme yazı yazacağım zaman ilgili görselleri bulmak için epey mesai harcıyorum doğrusunu isterseniz. Bu konuya benim gibi önem verenleriniz beni daha iyi anlayacaklardır. Bu konuda istegenc sitesinin editörleri tam da işte bu diyebileceğim bir yazı hazırlamışlar. Bu yazıya nazaran sizlere resim aramada kullanabileceğiniz bir nevi arama motorlarının tanıtımını yapacağım. Siteler sahiden oldukça güzel ve başarılı bir şekilde çalışan web sayfaları. İncelemenizde fayda olacağını düşünüyorum. Buyrun:

Skylines:  En sevdiğimiz Twitter imaj arama servisi. Herkese açık tweet’lerden fotoğraf çekiyor ve gerçek zamanlı hashtag araması yapabiliyor. Konum da seçebiliyorsun. Yani örneğin, İstanbul’da çekilmiş, tatil konulu fotoğrafları arayabiliyorsun.


Worldcam: Bu da en sevdiğimiz Instagram arama motoru. Güzelliği, konum bazlı arama yapabilmesi. . Tabii bu hizmeti işlevsel olarak da kullanman mümkün. Diyelim ki arkadaşının doğum günü kutlaması var ve kutlamaya gidersen canının sıkılabileceğini tahmin ediyorsun. Parti mekanında önceden çekilmiş fotoğraflara bakıp fizibilite çalışması yapmaya ne dersin?

Twitcaps: Kullanıcı deneyimi biraz gevşek ama gerçek zamanlı twitter görsel araması yapmak istiyorsan, kullanacağın arama motoru bu olmalı. Coğrafi arama yapılabiliyor.




PicFog: En önemli özelliği, live flow. Yani kendini tüm dünyadan yüklenen fotoğrafların akışına bırakman mümkün. Tabii coğrafi arama yapman da mümkün.



Flickr Latest Photos Search: Çoğu kişinin kaçırdığı bir arama fonksiyonu. Manzara fotoğrafı ararken, birden kendini cam kadehlerin veya kapkeklerin dünyasında bulabilirsin. Ama ne de olsa her fotoğraf aramasının sonu cupcake'e çıkmaz mı?



TwiPho: Yine bir arama motoru ama twitpic, Istagram, img.ly ve yfrog’un tümünü birden arıyor. Daha güncel ve geniş bir arama yapılmasını sağlıyor ama haliyle ilgisiz sonuçlar da artıyor.




Yazıdaki görselleri kendim hazırladım ve yazının içeriğinin bir kısmını istegenc.com.tr'deki haberden alıntıladım. Görsel yani resim aramalarınız kullanabileceğiniz bir nevi resim arama motorları diyebileceğimiz bu motorlar sayesinde özellikle sosyal medyada paylaşılan resimlere kolaylıkla erişebilirsiniz. Umarım işinize yarar. Yorumlarınızı eksik etmeyin.

Share this:

Yorum Gönder

 
Copyright © Full Programlar indir. Designed by OddThemes & Best Wordpress Themes 2018