Final Biter Bütünleme Başlar Sevinmeyin Arkadaşlar

deu final

 Dokuz Eylül Üniversitesi vize,final,bütünleme ve yaz okulunun bir arada çok sık yaşandığı ama biz öğrencilerin bu durumdan pek de memnun olmadığı bir yerdir. Bilgisayar başına oturmuş finallerin bitmiş olmasının verdiği rahatlıkla yazıyorum bu yazıyı. Ama bu rahatlık nereye kadar sürer doğrusu bilinmez. Zira artık bütünlemeler var ve sınav sonuçlarımız açıklanmadı. Hoş belli başlı bir iki dersten kalacağımız zaten belli ama olsun umut garibin ekmeği.

 Malum YÖK bütün üniversitelere öğrencilerine bütünleme sınıavı hakkını tanıma zorunluluğu getirdi. Bu zorunluluk getirilmeden evvel benim üniversitemde dahil bazı üniversitelerde yaz okulu gereksizliği vardı. Artık bu saatten sonra yaz okulunda ders açan hocalarımız da olmaz diye düşünüyorum ya dur bakalım. Öğrenci arkadaşlarım benim gibi not hesabı yapmaya başlamışlardır eminim. Hoş sınavlarım fena da değildi aslında ama bazen resimde de dediği gibi "Ne yaparsan yap bir çaresini buluyorlar bırakmanın" İlk defa dönem içinde bütünlemelere gireceğiz bakalım sonuç ne olacak. Türk dili ve edebiyatı öğretmenliği öğrencileri olarak hayli zorlanıyoruz derslerde. Pek çok bölümde benzer zorluklar olabiliyor ama edebiyatçıların işi gerçekten zor. Yazılarıyla bloğa renk katan sevgili arkadaşım Onur Savkal  Göktürk yazıtlarında geçen "Urugsıratayın" kelimesinin Göktürkçe sınavında çıkmasının ardından "Artık rüyalarıma girmeye başlamıştı. Doğuda Kadırkan ormanına kadar, batıda Demirkapıya kadar asker sevk ediyordum"  diyerek beni epey güldürmüştü. 

 Uzun lafın kısası öğrencilik meşakkatli bir zanaat. Öğretmenler üst düzey donanımlı öğrenciler yetiştirme derdinde bizler tıpkı o öğretmenlerin vakti zamanında yaptığı gibi not ve sınıfı geçme derdindeyiz. Sizlere bu yüzden tavsiyem eğer bütünlemeye dersiniz kalmışsa sakın finaller bitti diye rehavete kapılmayın. Zira o aradaki boşluk dönemi ders çalışma açısından son derece önemli bana göre. Arayı iyi değerlendirmek gerek. Üniversite okuyan ve bu yolda çile çeken tüm yoldaşlarıma da Allah kolaylık versin diyorum. FF ler AA olsun İnşallah (: Sevgiyle kalın...


Share this:

Yorum Gönder

 
Copyright © Full Programlar indir. Designed by OddThemes & Best Wordpress Themes 2018